پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 15 شهریور 1398

وداع حاجیان /آغاز آخرین جمعه با ندبه و استغاثه فرج در مدینه النبی (ص)

اینجاهمه دلها لبریز دعا ، دستها مملو از تمنا و لبها زمزمه توسل است ، تمنای او که جمعه را به نام او می شناسیم و انتظارش را می کشیم.

در این وادی مقدس همه سرشار از ندبه و توسل هستند،همه انتظار قدم های استوار و پرصلابتت را می کشند تا با ظهورت مدینه ای از جنس فاضله برای زمین و زمینیان رقم خورد.

"اللهم عجل لولیک الفرج "

آخرین جمعه در سرزمین نور چشمها بارانی و لبها سبز دعای ندبه است تا در شهر نبی مکرم اسلام ، خداوند به واسطه رسول اش این دعاها را سریعتر اجابت کرده و ظهور صاحب الامر مهدی موعود را در حیات ما قرار دهد.

این آخرین جمعه را حاجیان و خادمان ضیوف الرحمن و رئیس سازمان حج و زیارت در کنار هم با ندبه و استغاثه ظهور؛ آغاز کردند، باشد تا با تجلی این نور جاری و چشمه حیات بر زمینیان؛ زندگی و محبت و رافت و سبزی و برادری حاکم شود و جهان سبز شود به وجود مطهرش .

 این جمعه حال و هوایی متفاوت داشت برای حاجیان که همه در کنار هم آخرین صبح جمعه را در مدینه با نام موعود آخر الزمان (عج) و انتظار فرجش آغاز کردند.

حالی متفاوت در مدینه ،آنجا که در انتظار موعود باید با گنبد خضرا و بقیع و غریبی هایش ، مدینه و مظلومیت ام ابیهایش و علی و تنهایی هایش وداع کرد ،چه سخت است این وداع اما به امید شکفتن شقایق های انتظار در سرزمین نور، تحمل این وداع می تواند سهل تر شود.

روتیتر